reklama

India 2006 - Bangalore

(Varanasi a cesta cez Mumbai do Bangalore)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

2.12.2006 21:30

Z rozpravania cestovatelov som cakal, ze Varanasi bude horsie. Centrum sa moc nelisi od Indickej preludnenej klasiky a nie je az take spinave ako napriklad hnusna Gaya. Na stanici lezala obrovska cierna krava - co by nebolo nic vynimocne - tato vsak mala jednu charakteristicku crtu - cerstvo odtrhnutu nohu nad kopytom. Nikto si toho nevsima, ludia sa presuvaju, krava v klude caka na prichod konca...

Prijemne ma prekvapil guest house. Stoji par metrov od brehu sirokej rieky Gangy a aj ked je najlacnejsi v akom som v Indii spal - mam pekny vyhlad na rieku, je tu dobra restauracia a v tejto casti Gangy neplavaju ziadne odpadky - mozno preto, ze je to vlastne prvy "Ghat" (pristup k vode). Dalej po prude sa nachadzaju budovy, kde ludia cakaju na smrt a pred nimi sa nachadzaju kremacne Ghaty - miesta pri vode, kde prebieha spalovanie mrtvol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vecer som sedel na murovanom pobrezi a pozeral ako slnko pomaly prestava osvetlovat rieku. Miesto romantickeho posedenia pri mesiacku som v Internetovej kaviarni do teraz zachranoval zmazane fotky z pamatovej karty jednemu starsiemu Spanielovi. Bral to ako zazrak, ked som mu obnovil celu kartu, ktoru mu personal kaviarne zmazal a na CD napalil cudzie fotky :)... Som rad, ze je rad - viem, ze aj ja by som na jeho mieste bol :) Nuz a tak "Svaty muz", "Sadhu" Jako vstupil do Varanasi, aby navratil stratene spomienky staremu Spanielovi :)....

3.12.2006 17:50

"Strach a hnus vo Varanasi"

Dietatko malicke, v kutiku ust slina, vo Varanasi na chodniku lezi, pohodene ako spina... Hadam len rok velkymi hnedymi ocami zo zeme sa snazi o com je tento svet zvediet... Bola by to fajn basnicka, keby som mu na tvari nevidel naraz sto much sediet !!! Naozaj !!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5.12.2006 9:00

Rano o druhej som sa ocitol v Mumabi. Taxi je drahy, autorikse funguju len na kratsie vzdialenosti a tak lezim na stanici na zemi a cakam kym spustia lokalne vlaky. O stvrtej som sa presunul na lokalnu vlakovu stanicu. Lokalne vlanky v Mumbai funguju vlastne ako metro a su lacne...

Pocas cesty do Mumbai som dostal klasicku "olejovu hnacku" - tak som pracovne nazval zaludocne problemi sposobene vyprazanim jedla v starom oleji (niekedy sa to da vycitit v specifickej chuti, prip. voni jedla). Uz som si na nu zvykol - pri konzumacii nahodneho jedla na ulici, alebo stanici je pravdepodobnost jej vyskytu asi 30 - 50% a pri konzumacii vo vybranych restauraciach asi 10%; mam vsak trochu stastie - bolesti brucha som zatial ani raz nemal...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zacinam si uvedomovat, ze sa pomaly dostavam k hornemu limitu planovaneho financneho rozpoctu a tak dosledne zvazujem ako dalej... Myslim, ze vylet si nejak vyrazne kazit nebudem a trochu casu venovaneho premyslaniu napriklad o sposobe dopravy mi zas tak moc neublizi...

Mumbai patri medzi najdrahsie miesta a tak pobyt tu by bolo dobre zminimalizovat... Normalnou triedou ("general class") vo vlaku po predoslych skusenostiach cestovat odmietam a klimatizovane vagony su asi tri krat drahsie ako klasicky, najpouzivanejsi "second class upper sleeper" (neklimatizovane vrchne lozko), co je pre Indicke cestovanie asi najlepsi pomer cena/komfort. Lozka v druhej triede su na rano uz obsadene a tak som sa nakoniec rozhodol pre 24 hodinovu cestu vyuzit aj ked neklimatizovany, ale naozaj dobry a pohodlny privatny autobus...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6.12.2006 18:00

"Ako mi Csaba opat pomohol"

V autobuse do Bangalore spoznavam vedlasediaceho Mola. Je to mlady chalan z Mumbai fajciaci zhruba kazde styri hodiny hasisu v mnozstve asi tak pre desatich ludi... Material to ma na pohlad a vonu asi najkvalitnejsi aky som kedy videl... Odmietol som ponuku na degustaciu, ale na revans som ho ponukol ja svojim tabakom... Na Molovi je dost poznat, ze ma "svoje" odfajcene... Rozprava neprirodzene pomaly a cely svet mu je ukradnuty aj ked vnutri nevyzera kludny - skor naopak. Moc mu nedoverujem, ale to dnes asi kazdemu...

Predoslu noc sa mi totiz vo vlaku do Mumbai snivalo, ze som sa zobudil a komplet vsetko mi ukradli... Na to som sa prebral a naozaj s ulavou zistil, ze to bol len sen a moja batozina je v poriadku... Podvedome som vsak cely nasledujuci den ostrazitejsi a tak mi kazdy pripada trochu podozrivy...

Pocas zastavky ma Molo upozornil, aby som nenechaval batoh v autobuse bez dozoru, pretoze sa v Mumbai takto veci lahko "stracaju"... Upokojil som ho, ze vsetky cennosti nosim v malom batozku, ktory nepustim nikdy z ruky...

Den ubehol ako voda a po nedospatej noci nebolo vobec tazke pri pozerani krajiny a nudnych Indickych filmov v autobuse zaspat... Snivalo sa mi, ze opat cestujem s Csabom. Neviem uz presne co a ako, ale ocitli sme sa na pumpe. Ked som nastupoval spat do kamionu Csaba na mna zreval "Majo!" tak silno, az som otvoril oci...

Bola uz uplna noc a Molo si prave z mojho batozteka, s ktorym aj spavam :) vytahoval tabak. Aj ked mi bolo neprijemne, ze sa mi bez opytania hrabe vo veciach, so zvedavosti som ho neprerusil - viem, ze vie, ze tabak nosim v malom prednom vrecku, ale keby som chcel ja niekoho okradnut, tiez by som si jeho spanok napriklad "nevinnou" pozickou tabaku otestoval. Nedavam tak na sebe nic znat. Ked ma osvetluju oprotiiduce auta, zatvaram oci - nechcem hybat hlavou a nechcem aby zistil, ze uz nespim... Ked mi tabak poctivo vratil, otocil batoztek k sebe, rozopol remen, rozviazal snurku a sup ho skumat nenapadne jednou rukou jeho obsah... Hajzel jeden! Schmatol som batoh, zavrel ho a slusne povedal, nech to viac krat neskusa... Tvaril sa, ze spi a nepocuje. Ked o chvilu nahodou v autobuse rozsvietili, pre istotu som este donho pichol a uctivo mu povedal, nech neotvara moj batoh a ak chce tabak, nech si ho vypyta...

Rano sme sa spolu este pocas ranajkovej prestavky najedli. Nechal som ho v neistote, co vsetko som videl a sledoval som ako sa to bude snazit uhrat :) Mam rad takuto hru "na slepu babu" - clovek sa pri nej o spravani ludi vela nauci :)...

Bezpecnostne priestory

Velke peniaze (dolare) nosim v tajnom vrecku na vnutornej strane opasku. Pas, cestovne seky a vacsie zmenene Rupie nosim v kapsicke na zips, ktoru mi mama nasila na spodnu, zadnu, vnutornu cast batozka. Potvrdenie o kupe sekov (potrebne pre ich zablokovanie v pripade straty alebo kradeze) nosim vo velkom batohu. Peniaze pre bezne pouzitie nosim vo vrecku kratasov...

Jako.

Marian Bracinik

Marian Bracinik

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

  Jalovice bežali po stráni, keď obloha vyjavila dúhu. Jemný dážď orosil podbeľ  a hrach. Babka vycerila tesáky a ostrým pohľadom pokosila lúku. Jalovice zosmutneli.Jako.     Zoznam autorových rubrík:  Kolumbia 2014/15India 2006Ukrajina 2005

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu